de meest recente berichten

kaart Australia

newspapers

dinsdag 13 december 2005 4:38

Even een e-mail uit Auckland. We zijn veilig aangekomen, de vlucht was lang maar goed te doen. Het viel erg mee. We hebben een hostel gevonden en hebben lekker gedoucht en gaan zo een hapje eten. Vandaag hebben we maar voor een tweepersoonskamer gekozen, lekker rustig. We hebben zo'n 28 uur niet geslapen dus dat hebben we wel verdiend.

vrijdag 16 december 2005 22:36

We zijn op dit moment in Rototua, een plaatsje met thermale baden, het ruikt hier net als in de Kibbutz (hadden we ook een Hot Spring). We zijn de dag na aankomst richting Bay of Islands vertrokken, bovenin ligt dat, naar een plaatsje Paihia. Van daaruit hebben we een dagtrip gemaakt naar Cape Reinga (Noordpuntje) waar we de twee zeeën zagen samenkomen. ook zijn we naar ninety mile beach gegaan en naar een heel mooi bos. Was erg leuk. De dag erna zijn we dus hierheen gegaan, een flinke tocht. Zeker met jetlag. Nu blijven hier nog de hele dag en gaan we dan door naar Taupo. Tot nu toe is Nieuw Zeeland echt super. Het zijn leuke mensen en de natuur is geweldig. Al heel veel mooie dingen gezien. Nog niet echt een kerstgevoel gehad overigens. Het weer is redelijk, wel af en toe flinke buien...maar ach....

maandag 19 december 2005 23:55

Wij zijn nu in Taupo, een erg leuk plaatsje. Het heeft gelukkig twee dagen niet geregend *(nu weer wel...jammer!) en Bonnie heeft toen parachute gesprongen en ik heb lekker in het hostel op het dakterras gezeten met een Zwitsers meisje, was ook heel relaxed. De volgende dag zijn we de Tongorura (of iets dergelijks) crossing gaan doen, dat is een lange wandeling (7-8 uur) door bergen en bos. Heel mooi, we waren boven de wolken en er lag sneeuw op de bergen. Ik heb al veel foto's gemaakt! Het was alleen redelijk pittig dus ik heb overal spierpijn. Het Zwitserse meisje is met ons meegegaan en die had ook vrij veel pijn, alleen Bonnie is er redelijk ongeschonden uitgekomen. We moesten flink wat bergen beklimmen, vrij steil omhoog en daarna vrij steil weer naar beneden. Superleuk wel!

Vanmiddag vertrekken we naar napiers. Daar wilde ik graag heen, een art deco stadje aan de zee. Vandaar uit vertrekken we naar Wellington en pakken we 23 dec. de boot naar het zuidereiland. Ben erg benieuwd. Tot nu toe is Nieuw-Zeeland echt supermooi, ik hoop alleen dat het weer wat beter wordt. Gelukkig is het in Australië in elk geval warm, we sluiten het goed af...de vakantie.

zaterdag 24 december 2005 5:28

Hier alles prima, het is hier nu bijna kerstavond (zo raar) en de zon schijnt heerlijk. We hebben onze tent opgezet en gaan vanavond kamperen. Morgen verhuizen we naar een hostel en gaan we in een leuk restaurantje in de buurt eten. We zijn nu trouwens in Kaikoura, op tweede kerstdag gaan we walvissen bekijken op een boot!! Heb ik heel veel zin in. We zitten inmiddels dus op het zuidereiland en zijn van Picton eigenlijk direct naar Kaikoura gereden, vandaaruit nog een tocht gemaakt naar Hamner Springs (in de bergen) en nu dus weer terug. We hebben daar in de bergen ook gekampeerd (op een camping uiteraard). Was superleuk!

Morgen en overmorgen blijven we hier en dan gaan we richting Christchurch waar we op 28 december gaan zwemmen met dolfijnen (is al geboekt!) en dan richting Dunedin waar we nieuwjaar gaan vieren (hostel geboekt). Vandaaruit maken we het rondje verder af. Ik hou je uiteraard op de hoogte. Het is in elk geval een geweldig land.

Goed dat kerst leuk was bij jullie, ik vond het ook wel raar om niet thuis te zijn. We hebben wel een ontzettend leuke avond gehad gelukkig, Kaikoura was een erg leuk dorpje/stadje. Morgen hier oud en nieuw vieren, ben erg benieuwd. Er is een barbecue in het hostel en daarna gaan we met iedereen de stad in. Wordt vervolgd.

vrijdag 30 december 2005 7:23

Ik zit nu in Dunedin in een hostel waar ik gebeld kan worden dus mochten jullie me gelukkig nieuwjaar willen wensen of even kletsen, dan kan dat op ****** (geen idee wat de landcode is van NZ maar dat weet vaders wel). Wij zijn hier nog tot zondag 1 januari tot een uur of 12 in de ochtend (onze tijd uiteraard). We lopen 12 uur voor op jullie. Er hangt een telefoon om de hoek van mijn slaapkamer dus het zou makkelijk moeten lukken. Als jullie willen natuurlijk :-)

Kan ik even vertellen over de dolfijnen en de walvissen en kerst enz.

Ik heb trouwens vandaag een vlucht geboekt in Australië, ik vlieg van Brisbane op 18 januari 's avonds naar Mackay en vandaaruit ga ik met de bus verder. Bonnie is al in Brisbane geweest en die vliegt direct naar Mackay dus we meeten elkaar een paar dagen later. Ik wil namelijk Brisbane bekijken en naar Frasier Island (schijnt heel mooi te zijn).

Nou ik ga stoppen, hoop jullie binnenkort nog te spreken..heb hier in elk geval gratis email! Dus mail morgen weer even. We zijn trouwens vanuit Kaikoura richting Christchurch gegaan (weinig aan) en daarna naar Akaroa voor de dolfijnen, twee nachtjes gekampeerd en toen dus door naar Dunedin met een stop-over in Oamaro (hier hebben we pinquins inhet wild gezien, ik heb echt leuke foto's).

donderdag 5 januari 2006 3:37

Even een kort mailtje, heb een paar dagen niet kunnen mailen omdat we onderweg waren en geen email tegen kwamen. We zijn vanuit Dunedin naar de Soutern Scenic Route gereden en hebben op Curio Bay overnacht, gekampeerd, helaas waaiden we daar 's ochtends vroeg bijna weg en zijn we dus op pad gegaan. Onze tank was bijna leeg dus we reden gauw naar het dichtsbijzijnde dorp...tankstation bleek dicht te zijn maar het was nog vroeg dus we zijn even in de auto gaan slapen (het was een uur of half acht). We werden wakker en kwamen er achter dat niet alleen de tank bijna leegwas maar ook de accu, Bon had de lichten vergeten uit te doen. Vervolgens bleek 2 januari een public holiday en was de benzinepomp gesloten....drama alom. We hebben mensen gevonden die onze auto aangeduwd hebben en we konden dus met ons laatste restje benzine net naar het volgende kleine dorpje....waar de pomp ook dicht was maar de eigenaar zo vriendelijk was om ons te helpen. Alleen.....was de stroom uitgevallen in het dorp vanwege de storm. Zucht....maar hij was erg lief en we mochten bij hem thee drinken en wachten tot de power weer aan was. Uiteindelijk een paar uur gewacht en toen met een volle tank weer op pad gegaan. Door naar Milford Sound en daarna naar Queens town. Inmiddels zijn we bij Fox Glacier en blijven we hier een nachtje slapen!

vrijdag 13 januari 2006 16:01

We zijn nu inmiddels in Auckland aangekomen, Bon en ik zijn net uitgeweest met een paar nieuw zeelanders en het was heel leuk. We hebben een aantal echte nieuw zeelandse drankjes gekregen dus we kunnen niet echt mailen nu.

We zijn de 10e naar Wellington gegaan en daar twee daagjes gebleven, toen naar de Waitomo caves...was heel leuk. Je mocht niet fotograferen want dan werd je de grot uitgegooid en je begrijpt dat de ene na de andere japanner eruit gezet werd...heel grappig (vonden we), er zaten gloeiwormen in de grot en die kunnen niet tegen geluid. Wel heel bijzonder!

We zijn nu even aan het genieten van onze laatste avond Auckland, althans morgen zijn we uitgenodigd bij Kim, een nieuw zeelands meisje dat hier woont maar we moeten om half acht vliegen richting Aus. dus we maken het niet laat. We gaan zo nog even de bar in, het is nu 4 uur 's nachts. Het is superleuk en we willen echt NIET naar huis.....het is alweer voorbij ons avontuur in Nieuw zeeland, gelukkig nog even Australie....genieten van de zon!

zondag 15 januari 2006 10:15

Ik ben nu in Brisbane, vanmorgen aangekomen en even met Bon op het vliegveld gewacht. Zij vloog 's middags pas naar Mackay en we kwamen om 8.00 uur in de ochtend aan dus dat was anders een beetje lange dag voor haar. Vond het ook gezellig om nog even te kletsen, het is wel raar om alleen te reizen nu. We vonden het allebei niet zo leuk eigenlijk maar goed, Bonnie heeft dit allemaal al gezien dus dat is een beetje zonde van haar tijd. Ik heb een hostel gevonden hier, tegenover de trein en midden in de stad dus hoefde niet zo te slepen met mijn spullen. Ben daarna op onderzoek uitgegaan en lekker rond gewandeld en in het zonnetje gezeten in het park. Nu weer terug in het hostel en ik ga zo even eten klaarmaken. Ik zit met een aantal meisjes op een kamer maar die zijn een beetje saai, er lagen er al twee te slapen...het is 19.00 uur. Ach...ik ga morgen mijn tourtje proberen te boeken en hopen dat het lukt. Ik hou je op de hoogte. Het weer is hier inderdaad heerlijk warm.....

donderdag 19 januari 2006 4:22

Ik ben gisteren vanuit Brisbane naar Mackay gevlogen. Brisbane was echt superleuk, een hele leuke stad. Ik ben maandag en dinsdag naar de Lagoon geweest, dat is een nepstrand midden in de stad met een klein zeetje. Heerlijk want het was ruim over de 30 graden. Woensdag ben ik naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest en daar heb ik kangaroos en koala's gezien, echt heel leuk. Heb daar uren rondgewandeld en zelfs kangaroos eten gegeven en ik sta op de foto met een koala (toeristisch maar het geld gaat naar de koala's dus dat is een goed doel).

"s avonds naar Mackay gevlogen en daar een hostel genomen.Ben om 8.00 uur opgestaan en heb de bus gepakt naar Airlie Beach, waar Bonnie is.

Bonnie is vandaag nog zeilen maar komt einde van de middag terug. Ik ga zo lekker bij de Lagoon liggen, het water ziet er heerlijk uit in de zee maar je mag niet zwemmen vanwege de .......je weet het al! Dus vandaar die Lagoon. Morgen ga ik een boottochtje maken naar de Whitsundays en gaan we snorkelen enzo. Althans ik, Bonnie gaat niet mee want die zit nu op de boot.

zondag 22 januari 2006 7:06

Wij zijn inmiddels in Mission Beach en we hebben een hostel gevonden midden in de jungle. Heel bijzonder, gisteravond kangaroos zien lopen en er zitten heeel veel kikkers en insecten maar ach...morgen gaan we naar een eiland hier vlakbij (Dunk Island),even een dagje niksdoen. Lekker rondwandelen en op het strand hangen. Heb vandaag een nieuwe bikini gekocht en Bonnie is ook flink aan het shoppen gegaan. We gaan zo nog even zwemmen in de zee (er zitten ijzeren hekken/netten voor zodat de stingers niet in de buurt kunnen komen). Overmorgen vertrekken we uit ons hostel en pakken we de bus naar Cairns (nog 1,5 uur rijden) en dan is het einde in zicht! Ik ben in Airlie Beach nog op een boottrip geweest, Ocean Raften en dan snorkelen en op het meest gefotografeerde strand van Australië gerelaxed. Bon is in het hostel gebleven want die had er net drie dagen zeilen op zitten en was redelijk gaar. Gisteren dus hier heen gegaan met de bus. Viel mee.....

Nou, wij gaan even zwemmen (ik ben al best bruin ja.....al smeer ik redelijk veel zonnebrand op want de zon is hier heeeel fel en heet) en ik mail vanuit Cairns weer even!

dinsdag 24 januari 2006 10:43

Morgen vliegen we alweer naar huis, we vinden het allebei erg jammer. Die kou weer in  maar ik hou me er maar aan vast dat het heel erg leuk is dat ik jullie allemaal weer zie en mijn huis en dat ik hier gewoon een ontzettend leuke tijd heb gehad. Dat is ook wat waard, toch? We gaan vanavond lekker een hapje eten en nog wat drinken om een beetje op een leuke manier afscheid te nemen van de vakantie. We zijn vandaag in Cairns aangekomen, het eindpunt. Mijn tas is ingepakt .